تحقیق كنترل الكترونيكي موتور ديزل (EDC)

در 58 صفحه فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن و فهرست فهرست شرایط فنی مرور کلی سیستم پردازش دادههای EDC سیگنالهای ورودی اصلاح سیگنال پردازش سیگنال در ECU سیگنالهای خروجی انتقال دادهها به سایر سیستمها مرور کلی سیستم انتقال دادهها به روش متداول انتقال د|610186|modlib
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل تحقیق كنترل الكترونيكي موتور ديزل (EDC) قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

در 58 صفحه فایل ورد قابل ویرایش

قسمتی از متن و فهرست

فهرست

شرایط فنی
مرور کلی سیستم
پردازش داده‌های EDC
سیگنال‌های ورودی
اصلاح سیگنال
پردازش سیگنال در ECU
سیگنال‌های خروجی
انتقال داده‌ها به سایر سیستم‌ها
مرور کلی سیستم
انتقال داده‌ها به روش متداول
انتقال داده‌های سریال (CAN)
شبکه‌ی ECU
شناسائی بر اساس محتویات
تخصیص اولویت
شکل پیام
خطایابی متمرکز
همزمان سازی
بلوک‌های سیستم
اجزاء تشکیل دهنده
حس‌گر حرکت شانه
حس‌گر فشار هوای ورودی
حس‌گرهای درجه حرارت
حس‌گر سرعت پیش‌روی خودرو
پانل راننده
سویچ اتصال برای ترمزها، ترمز اگزوز و کلاچ
عمل کننده سولنوئیدی
مقدار سوخت تزریقی
دور آرام
دور متوسط
سرعت پیش‌روی خودرو
دیگر وظایف
وظایف ترمز موتور (اگزوز)
ممانعت از روشن شدن موتور در سرازیری.
خاموش کن کلیدی موتور
وسیله‌ ارتباطی
سیستم ایمنی
امکانات انتقال ماشین به تعمیرگاه (جایگزینی)
وظیفه‌ی خاموش کردن
پمپ‌های انژکتور ردیفی با کنترل غلافی
کنترل شروع تزریق
ملحقات
حس‌گر سوزنی متحرک
حس‌گر سرعت دورانی
واحد کنترل الکترونیکی (ECU)
مکانیزم عمل کننده
حلقه کنترل خودکار
کنترل الکترونیکی پمپ‌های انژکتور آسیابی محوری VE-EDC
بلوک‌های سیستم
اجزاء سیستم
حس‌گرها
واحد کنترل الکترونیکی (ECU)
عمل کننده‌ی سولنوئیدی برای کنترل مقدار سوخت تزریقی
سوپاپ سولنوئیدی برای کنترل شروع تزریق
مقدار سوخت تزریقی
شروع تزریق
گردش دوباره‌ی گاز اگزوز (EGR)
انتخاب سرعت و تثبیت آن
وظایف تکمیلی
اقدامات ایمنی
خودآگاهی
مزیت‌ها
خاموش کردن موتور
خاموش کن الکتریکی

شرايط فني

امروزه، در وراي پيشرفت‌هائي كه در زمينه‌ي تزريق سوخت موتور ديزل صورت گرفته، كاهش مصرف سوخت و افزايش در توان و گشتاور، فاكتورهاي بسيار مهمي به شمار مي‌آيند. در گذشته، اهميت اين فاكتورها موجب استفاده‌ي بيشتر از موتورهاي ديزل با تزريق مستقيم (DI) بوده است. در مقام مقايسه با موتورهاي ديزل با پيش محفظه و يا مجهز به محفظه‌ي گردابي، كه به نام موتورهاي با تزريق غير مستقيم (IDI) معروفند، موتورهاي با تزريق مستقيم داراي فشار تزريق بيشتري هستند. اين امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در ان كاملتر صورت مي‌گيرد. در موتورهاي با تزريق مستقيم، با توجه به اين واقعيت كه اختلاط بهتر انجام مي‌شود و به علت عدم وجود پيش محفظه و يا محفظه گردابي، هيچ گونه تلفات ناشي از سريز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهاي با تزريق غير مستقيم، مصرف سوخت 15-10 درصد كاهش مي‌يابد.

علاوه بر اين، موتورهاي مدرن امروزي بيشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. اين امر باعث شده است كه از سيستم تزريق سوخت موتور ديزل، انتظارات بيشتري مطرح شود، از جمله:

- فشارهاي بالا در تزريق سوخت،

- منحني بنيادي‌تري از آهنگ سوخت‌دهي،

- شروع تزريق متغير، ...

مرور كلي سيستم

در سال‌هاي گذشته، به علت افزايش، چشم‌گير در توان محاسبه‌اي ميكروكنترلرهاي موجود در بازار، تبعيت كنترل الكترونيكي ديزل (EDC) از مقررات و شرايطي را كه پيشتر يادآور شديم را ممكن ساخته است.

برخلاف خودروهاي ديزلي مجهز به پمپ‌هاي انژكتور رديفي يا آسيابي متداول، راننده‌ي يك وسيله‌ي نقليه كنترل شده توسط EDC نمي‌تواند هيچ گونه اثر مستقيم روي پمپ انژكتور داشته باشد، به عنوان مثال كنترل مقدار سوخت تزريقي كه به طور متداول به وسيله‌ي پدال گاز و يا سيم گاز انجام مي‌شود، در اينجا حاصل متغيرهاي عمل كننده‌ي متنوعي از جمله وضعيت كاري، داده‌هاي توسط راننده، آلاينده‌هاي گاز اگزوز و نظائر آن است.

بدين معني كه يك سيستم ايمني پيشرفته‌اي بايد به كار برده شود تا خطاها و ايرادات را تشخيص ...

پردازش داده‌هاي EDC

سيگنال‌هاي ورودي

حس‌گرها همراه با عمل كننده‌ها، وسيله ارتباطي بين خودرو و واحد پردازش داده‌هاي آن هستند. سيگنال‌هاي حاصل از حس گرها، از طريق مدار الكتريكي محافظ و اگر لازم باشد از طريق مبدل‌هاي سيگنال و آمپلي‌فايرها، وارد يك واحد و ...